BALM BAYI SEMULAJADI

Apakah masalah yang sering dihadapi oleh anak-anak kita?


Berikut adalah beberapa masalah yang kerap terjadi di kalangan bayi/ kanak-kanak:

  1. Sukar tidur, tidak lena tidur.
  2. Masalah kulit sensitif dan kering.
  3. Hidung sering tersumbat dan mengalami batuk.
  4. Masalah kembung perut, sebu dan sembelit.
  5. Anak sering meragam, mengamuk dan sukar dipujuk.

Tasneem Naturel (TN) komited untuk membantu para ibu bapa di luar sana dalam menangani masalah yang sering dihadapi ini. Founder TN telah berusaha mencari satu formula yang dapat untuk digunakan seawal usia bayi dan praktikal untuk disimpan dan dibawa ke mana saja.


Tasneem Naturel mempunyai beberapa rangkaian produk penjagaan bayi yang berasaskan minyak pati tumbuhan terpilih, diadun untuk menjadi satu resepi bagi menyelesaikan masalah-masalah tertentu.

 Produk utama Tasneem Naturel. Balm 5 beradik



Setakat ini, Tasneem Naturel telah mengeluarkan produk dalam bentuk balm, roll on, mandian, pencuci tangan (hand sanitiser) dan minyak urut (blended/massage oil).


Kandungan produk Tasneem Naturel ini berasaskan bahan semulajadi dan tidak mengandungi unsur kimia berbahaya. NO PARABENS, NO SLS. NO ARTIFIAL COLORING.


Antara bahan semulajadi yang digunakan adalah beeswax, minyak kelapa dara, Shea butter dan minyak pati tumbuhan (Essential oils).


Balm Tasneem Naturel diperakui selamat dan telah berdaftar di bawah KKM. Jadi ibu bapa sekalian, tidak perlu gusar lagi.


Mari kita berkenalan dengan produk utama Tasneem Naturel.
Balm semulajadi -  terdiri daripada 5 jenis balm iaitu CFRUB, TRUB, SLEEPTIME, CALMTIME DAN SKEENZ.

  • CFRUB
Persekitaran yang sering berubah-ubah menjadi salah satu faktor yang mempengaruhi tahap kesihatan anak. Anak-anak mudah dijangkiti selsema, batuk dan demam. CFRUB adalah langkah alternatif untuk mengurangkan masalah ini. Balm mesti ada di dalam beg ibu dan anak.


CF-rub balm



  • TRUB
Ada anak yang agak sensitif di bahagian perut mereka. Sering mengalami masalah penghadaman seperti sembelit, kembung dan sebu. TRUB diadun untuk membantu melegakan masalah tersebut. TRUB juga menjadi pilihan ibu masa kini untuk menggantikan minyak telon. Lagipula ia dalam bentuk pepejal, tidak risau risiko tertumpah dan sebagainya.


T-rub balm


  • CALMTIME
Semakin anak membesar, semakin banyak ragamnya. Ada yang sukar dikawal emosinya, mengamuk, tidak tenang dan meragam tidak tahu punca.
Balm CALMTIME diadun dengan minyak pati terpilih untuk meredakan ketegangan, memberi ketenangan dan membantu anak untuk fokus. Balm ini sering menjadi pilihan ibu bapa kerana kesannya bukan saja dapat dilihat pada anak, ibubapa juga turut merasai kesan positif dari penggunaan yang konsisten.

 Calm Time balm



  • SLEEPTIME
Bayi/ kanak-kanak gemar meneroka dunia mereka sehingga kadang-kadang terlepas waktu untuk tidur dan berehat. Jika tidur, tidak lena dan mudah terbangun.
Di dalam SLEEPTIME balm ini, terkandung minyak pati yang membantu menyeimbangkan hormon tidur dan jaga mereka. Hormon ini penting agar anak dapat mendapatkan rehat di waktu yang sepatutnya. Tidur amat penting bagi tumbesaran kanak-kanak. Jadi pastikan anak-anak mendapat tidur yang cukup dan berkualiti.

Sleep Time balm



  • SKEENZ
Kita sedia maklum, kulit anak kecil ini sangat sensitif dan halus. Adakalanya, kulit mudah mendapat jangkitan atau menjadi kering. SKEENZ membantu mengurangkan kerengsaan akibat kulit kering dan sensitif. Masalah kemerah-merahan, bekas gigitan serangga juga dapat dikurangkan.


Skeenz balm



Pada Oktober 2018, Tasneem Naturel telah mengorak satu langkah lagi dengan berkolaborasi dengan animasi terkenal, OMAR & HANA. Semoga dengan kolaborasi ini, Tasneem Naturel akan lebih dikenali dan mampu menembusi pasaran antarabangsa.


 Tasneem Naturel x Omar Hana

Lin Jamal
Trusted Agent Tasneem Naturel
Whatsapp di sini
FB: Mama Peduli_Tasneem Naturel
https://www.facebook.com/TasneemSendayan

Comments

Popular Posts